fredag 7 juni 2013

12 korta backintervaller


Sonen startade långledigheten med att bli magsjuk. Inte så lägligt när jag är själv med barnen och har tänkt hänga ute i stugan med barnen och kusinfamiljen hela helgen... Inte så lägligt att vi inte hade satt på vattnet i huset vi sov i heller. Men, men, det gick det med och han har varit väldigt pigg ändå, så vi har kunnat göra det bästa av ledigheten hittills trots allt. Idag ville dottern åka inlines så vi gick ner till folkhögskolan i närheten där det är bilfritt och passande nog finns en liten backe lagom för mig att springa i! 12 korta intervaller blev det. Nu känner jag mig rätt stum i vaderna trots bra stretch. 

Antar att jag kommer att känna det i rumpan imorgon också. Särskilt eftersom jag körde andra styrkepasset igår med reverse lunge. Det brukar alltid kännas bra... Hade inte sonen blivit magsjuk hade jag nog inte tränat utan snarare ätit middag med andra och druckit för mycket vin. Inget ont som inte har något gott med sig! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar