tisdag 4 juni 2013

Trädgårdsjobb och ett pass

Jag kom inte igång med någon "riktig" träning till helgen men rört på mig har jag i alla fall gjort. Plattläggning och grävning känns som rätt bra motion och det är skönt att vara ute och få nåt gjort när vädret är fint. Det där mörkbruna hann jag gräva på knappt en timme och var sjöblöt av svett efteråt. Måste slipa spaden för jag måste hoppa på den med båda fötterna för att komma igenom gräset.

Igår fick jag i alla fall till ett styrketräningspass. Kör igång en ny omgång av mitt program nu med tre olika pass tre gånger. Har ökat 10 kg i marklyft och hoppas det blir mer snart! Jag har svårt att öka i overhead press men nåt bör väl hända tycker jag. De sista repsen måste jag "pusha" för att få upp stången på 20 kg... Nöjd att träningen blev av i alla fall och taggad för att hålla i att köra tre pass i veckan och så lite promenader och kanske jogg på det också. Plus sprint då. Det vill jag liksom gärna hoppa över...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar