måndag 9 juli 2012

Sallad trots regn


Jag borde nog börja skriva ut dagens mat lite oftare igen. Kanske kan det få mig att inte äta så mycket fika? Nej men jag tycker inte att det varit så farligt ändå. Idag föll jag i alla fall för både blåbärspaj och kanelbulle på café. Det kan ha nåt att göra med dålig planering och mycket sparsam lunch... Jobbade på fm och hade inte med mig lunch. Det fanns lite gustafskorv och paprika och så åt jag en banan. Men när det var dags för fika vid 4-tiden var jag ändå rätt hungrig. Min man säger att det inte var särskilt mycket bulle men en halv stor bulle var det ändå. Plus paj då. Som sagt, inte så farligt ändå!

Dagens mat:
Frukost: Plättar på två ägg, ca 0,5 dl kesella, mandelmjöl och någon matsked kokos, smör och kokosolja. Kaffe med mjölk
Lunch: Två skivor gustafskorv, paprika, en banan
Fika: Blåbärspaj med vaniljsås, halv stor bulle, rött te
Middag: Tonfiskröra, spenat, tomat och mozzarellasallad, tre finncrisp
Kväll: Två glas rött vin och en bit mörk choklad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar