tisdag 6 mars 2012

Dagens mat - utan semla

Dagens mat var väldigt oplanerad men blev relativt ok ändå om än inte av de bästa matdagarna jag kan tänka mig.
Frukost: Fil, några russin och frysta hallon
Mellanmål: Kaffe med mjölk, rågkuse med smör och gustafskorv (visste att det skulle bjudas på semla så jag behövde ha ett rejält mellanmål för att stå emot och det funkade fint.)

Åt jag INTE. Sa att jag inte var sugen och inte tycker det är så gott. Lyckades nästan övertyga mig själv också... Nä men, njutningen är kort och så ska jag irritera mig på det sen. Det är det inte värt.

Lunch: Rester av soppan från igår. Två finncrisp, en burk makrill i tomatsås
Mellanmål: 1 dl keso med kanel. Hade tänkt ha i lite äpple men någon måste ha slängt mitt skrumpna äpple som jag hade på skrivbordet (antagligen städerskan).
Middag: Tre spenatpannkakor (på dinkel såklart), halv laxfile i ugn och bladspenat kokt lite grädde. Hade inte tänkt äta pannkaka men var så hungrig och laxen tog tid på sig. Var gott i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar