söndag 25 mars 2012

Nästan frisk

Det var den klart värsta förkylningen jag haft på jag vet inte hur länge. Utan treo och alvedon gick det inte men jag hade ingen feber så det var ändå inte så farligt. Det onda i halsen blev snabbt bättre också och nu är det mest bara lite snuva kvar. Jag känner mig inte 100% pigg och lite känner jag ännu i halsen men frågan är om jag inte skulle kunna träna i morgon. Jag tror det. Jag är definitivt sugen på ett KB-intervallpass. 

Den här veckan blev det alltså ingen träning och det blev dessutom alldeles för många onyttigheter. Födelsedagstårta, födelsedagsmuffins, toscakaka, våfflor, mm. Maten var som vanligt helt ok. Det känns som om onyttigheterna går lite hand i hand med att inte träna. Trots allt tycker jag inte att jag föll för "allt eller inget-tänket" och jag spårade inte ur helt och hållet. 

I helgen har jag i alla fall fått lite vardagsmotion från städning, trädgårdsarbete och baxande av bäddsoffa. Känns som om jag knappt suttit ner alls utan plockat och plockat och fixat och fixat hela tiden. Rätt skönt det med. Men skönast var nog stunderna i solen med en kaffe och morgontidningen! 

Eller nej, skönast var alla mysstunder med barnen. Maken är inte hemma så jag får mysa extra mycket med dem nu. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar