onsdag 14 mars 2012

Sen träning

Jag började känna mig lite hängig med pyttelite ont i halsen på eftermiddagen och var inte helt säker på om jag skulle träna eller inte. När L gått och lagt sig vid 20:30 kändes det rätt segt. Men efter en del surfande på träningsbloggar och Girls Gone Strong på Facebook så hade jag ändå lust att göra nåt litet och till slut blev det mer än jag tänkt mig och det var så skönt!
Jag låg nog mellan 6 och 7 på Elbes skala. Helt ok för ett träningspass vid 21:45 som nästan inte blev av. Bra skala att ha i åtanke. Jag har rätt svårt att pressa mig upp till en 8 får jag väl säga... Något att jobba med för mig. 
Passet blev så här. Mest övningar för ben och framför allt rumpa. 
3 rundor:
- Pullups i ringarna. Stöder rätt mycket med fötterna men det känns bra ändå. Försöker få kontakt med ryggmusklerna, men var är de någonstans?
- Step up på pall höger (16, 12, 12 kg) 16 kg är för tungt. Inte så väldigt för benen men för armarna!
- Step up på pall vänster (16, 12, 12 kg) 
- Enbensknäböj på pall höger
- Enbensknäböj på pall vänster
- Höftlyft vanliga
- Höftlyft med små rörelser "uppe"
- Hopprep
- Vanliga knäböj utan vikt med rätt högt tempo

Ordentlig stretching.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar