tisdag 27 mars 2012

Tisdagens mat och pallträning

Även om träningen blev av mycket senare än jag tänkt mig så fick jag i alla fall till ett kort pass på 21 minuter. 7 övningar x 3 av följande. Använde vår fotpall en hel del i den här cirkeln.

1. Step up på pall med 8 kg vikt (fegade lite på vikten men försökte höja takten istället.
2. Step up på pall andra benet
3. Enbensbenböj på pall (Jag gillar att kunna hålla balansen lite lätt med ringarna. Känns som om jag kan gå ner lite längre då också.)
4. Enbensbenböj på pall andra benet
5. Pullup i ringarna (Stöder benen på golvet såklart. Supersvag här. Får ingen bra kontakt med ryggen tyvärr. Känns som om biceps jobbar mest. )
6. Breda armhävningar mot pallen. Hu vad jobbigt och jag är såå svag. Nu ska jag göra dessa mer regelbundet framöver.
7. Dips mot pallen.
Träningspall?


Maten då? Jodå, rätt ok. Motstod tårta idag igen! Men det var inte hembakad eller särskilt kul tårta så det var inte så svårt att motstå.
Frukost: Äggröra på två ägg, hembakt råg- och dinkelsurdegsbröd med smör, gustafskorv. Grönt te
Mellanmål: Mer bröd med smör och lite ost. Lite väl mycket bröd men bättre än tårta! Kaffe med mjölk
Lunch: Köttfärssås med stekt zucchini och lite parmesan. Mer kaffe med mjölk
Mellanmål: Kesella med halvt äpple och kanel. Rött te
Middag: Räkröra på kesella, lite majo, dill och citron. Mycket gott! En avocado. Rester av en macka...
Efter träning: Vitkålssallad, en finncrisp med färskost och lite sylt. Pepparmintste.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar