tisdag 6 mars 2012

Nu SKA jag träna

men jag har inte direkt lust...
D läser för L och H har förhoppningsvis somnat. Nähä, det hade han inte... Några fler rundor Trollmor får det bli.
Det blev i alla för mycket middag för "Bolibompa-träning" så jag fick lov att vänta med träningen. Känner mig faktiskt fortfarande lite väl mätt. Får fundera på upplägget så länge. Cirkelträning helkropp med KB blir det men frågan är vilka övningar?

Jag tror så här:
Blandad uppvärmning
45 sek jobb, 15 sek vila - superset x 3

KB swing
armhävningar

Omvända utfall med spark (Inspo från Smaljeansen) - Nja, fick inte till sparken så jag körde vanliga utfall (lunges) bakåt med 12 kg vikt istället.
Glute bridge

Tåhävningar på ett ben (Shit, vad jag är dålig på de här. Det känns väldigt både i foten och vaden.)
Burpees (utan armhävning) med KB "push press" (vet inte om det är rätt men dra KB uppåt över huvudet istället för hopp) och med bentvist (dvs dra upp knät mot magen)

KB rodd (alternerande hand)
Boxjump eller explosiva knäböj (hopp) - också hämtat från Smaljeansens löpstyrka

Pju! Nu är det gjort och fastän jag inte körde med maxvikt på allt så är jag nöjd och det känns, såklart, väldigt skönt. Tränade till Biggest Loser och efter boxjump la jag till 3 x sidolyft på varje sida och planka x 2 på det. Stretch så det precis passade tills avsnittet var slut. Nu är jag igång igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar