torsdag 11 april 2013

Gummiband och intervaller

Igår ägnade jag kvällen åt att packa och jobba så ingen träning blev av. Men i förrgår rörde jag lite på mig i alla fall. Nej, det var inget superintensivt pass och jag hade inga problem att gå eller borsta tänderna efteråt. Jag tänker att ska jag tänka att all träning ska vara sån, då blir det inte av alls. Men, lite pushade jag mig i alla  fall!

Först körde jag gummibandsträning framför Bolibompa. En cirkel x 3 med 4 olika övningar. Räknas mer som vardagsmotion än träning skulle jag säga. Efter det några intervaller på träningscykeln. Blev tyvärr lite avbruten mitt i av diverse barn-behov, men det var ändå förfärligt jobbigt. 

Intervaller är verkligen utanför min "comfort zone". Jag har inte kommit dit att jag gillar att pressa mig till det yttersta. Det gör ju ont! Men jag tror verkligen på hur bra det är med intervaller eller sprinter, så jag ska göra det oftare. Förutom den ständiga inspirationskällan Marks Daily Apple läste jag en bra artikel om sprinter i senaste iForm också och blev ytterligare inspirerad. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar