fredag 26 april 2013

Hemma igen och summering av veckorna som gått

Alla goda föresatser blev som bortblåsta när jag kom till hotellets frukostbuffé. Jag har vissa svårigheter att motstå croissanter om man säger så. I sällskap med några kokta ägg i alla fall. Visserligen stod jag mig rätt bra på den frukosten men det var ju inte det enda jag åt på dagarna. När jag blir trött är det lätt att det slinker ner en lite kaka här och en liten godis där. Och så måste man ju bara skåla när mässdagen är slut... Intensivt, roligt men rätt så utmattande skulle jag kunna sammanfatta mässveckan.


Inte för att det gör mitt frossande bättre men jag äter ju ändå väldigt nyttigt jämfört med mina kolleger och våra olika partners från olika länder som var på mässan. Tex: När jag äter bockwurst äter jag en morot som inhandlats på vägen till tunnelbanan till korven istället för en fralla. Jag dricker ett glas rött vin istället för ett antal öl. Jag beställer spenat till köttet istället för pommes (men ibland äter jag pommes också). Jag väljer parmesan och oliver istället för brezen (bayersk kringla). Ja, sånt som jag tror gör skillnad och som gör att jag på det stora hela ändå mått rätt bra.


I lördags åkte jag vidare till mannens familj och konfirmation av mellankusinen. Efter konfirmationen på söndagen bjöds det på god middag med traditionell soppa med knödel, sallad och efter det schnitzel, fläskfilé, kokta grönsaker och sås. Till det kunda man äta stekt potatis och spätzle (tysk pasta) också men det hoppade jag över. På eftermiddagen bjöds det på en traditionell "kuchenbuffé". Ofantligt omåttligt! Även om jag var relativt måttlig så var det ju inte nyttigt alls.


Resten av veckan har väl varit ungefär på den nivån. Brötchen och croissanter, kebabsallad istället för kebab i bröd, sallad, fisk med sås och bara lite potatis, en massa grönsaker och fisk på buffé och så söt efterrätt på det. Någorlunda balans men alldeles för mycket mat sammanlagt och alldeles för lite träning.

Nu är det dags för nya tag men någon riktig plan har jag inte. Jag kör nog på som innan resan bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar