torsdag 4 april 2013

Status quo


Här händer det inte mycket. Jag har fortfarande ont i halsen och tränar inte. Trist I söndags var det ju bättre men nu är det sämre igen. Jag äter bra i alla fall, även om jag till att äta bra räknar två små hemgjorda hallonchokladtryfflar till kaffet efter lunch! 

Vanan att välja bort bröd, även när det finns otroligt frestande surdegsbröd, har blivit starkare och starkare och jag inser mer och mer att det faktiskt inte är såå gott. Eller, det är vad jag intalar mig i alla fall eftersom jag verkligen inte tror att spannmål är bra för mig. 

I morse gjorde jag en pannkaksvariant på Marias paleo-scones och det blev väldigt bra. Så här gjorde jag på ett ungefär:

1/2 mogen banan
3/4 dl mandelmjöl
1/2 msk kokosnötsmjöl
1 tsk fiberhusk
1/2 tsk bakpulver
2 ägg

Mosade ihop allt med en visp och hade sen i 1/4 äpple skuret i små tärningar som jag pudrat rätt mycket kanel över. Stekte 6 rätt tjocka plättar på låg värme och åt med smör. Mmmmm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar