söndag 14 april 2013

Härlig helg med lyx och lite lagom frossa

Sitter på tåget mot München nu och får lock för öronen av den höga hastigheten i en tunnel just nu. Lite läskigt nästan! Nu orkar jag inte jobba längre så det får bli en bloggpaus.

Trots att vi åkt mycket bil (5+5) timmar så har det varit en riktigt bra resa hittills. Vi hade en lyxig hytt på färjan till Kiel och kan hända drack jag lite för mycket champagne för att magen skulle vara glad senare på kvällen. Men det var det värt!


Nästa dag stoppade jag i mig ägg till frukost och god fisk på en italiensk restaurang. Lite smakbitar av pizza också, ja.


Valde bort pommes (förutom några smakbitar igen) till kvällens grillkyckling och åt en morot med färskost till istället. Valde också bort rödvinen som svärfar trugade med. Magen ville inte ha...


I morse valde jag dock inte bort croissanterna utan smaskade i mig 1,5 styck. Med ett ägg gick det hur bra som helst.
Sparkade sparkcykel med barnen till lekplatsen och rörde mig ordentligt två gånger idag så det känns bra.


Traditionell "Kuchen" på söndagseftermiddag men bara en bit iallafall och så fick kvällsmaten på tåget bli det jag hann rafsa till mig innan det var dags att åka. Två kokta ägg och ett megastort äpple. Någorlunda balanserat och jag mår bra!

1 kommentar:

  1. Hytten såg ju riktigt härlig ut! Och vad varmt det verkar! Avis;-) Är mässan ute eller inne?

    SvaraRadera