lördag 28 januari 2012

Dagens träning och kost

Konstig mat och ingen träning skulle man kunna sammanfatta det. Jag hade iofs inte planerat att träna heller så det är ok. Lite slalomåkning i barnbacken och en 25 minuters promenad i hyfsat tempo blev det i alla fall. D köpte en 16 kg KB på Intersport idag efter tjat från mig så kanske jag provar den imorgon. Annars är planen skridskoåkning med en annan familj imorgon.

Maten då?
Frukost: Amerikanska pancakes med extra ägg i till mig. Någon tesked sylt och lite smör.
Lunch: Lammkorv med sallad och mumsig dressing
Mellanmål: Kaffe med mjölk, en kokosboll (kokosfett, kokosflingor, mandlar, hasselnötter, lite russin, torkade aprikoser och lite kakao mixades ordentligt. Barnen gillar det och jag också.) Bra fika vid skidåkningen (sen drack de festis också men det är helt ok för mig). Klämde i mig tre små pancakes som var kvar också.
Kvällsmat: Nu blev det lite konstigt. Ett hjärta våffla (dinkel, ägg, gräddfil, smör), varma hallon med lite socker, ca 1/2 dl vispad grädde med vaniljpulver i. Var mätt efter fikat men sen blev jag ju hungrig. D var fortfarande mätt och barnen också. Åt keso, lite paprika och laxröra igen. Fortfarande inte nöjd så åt finn crisp med mer laxröra plus ett halvt äpple som H påbörjat. 1 glas vin. Imorgon får det bli bättre och mer ordentlig lagad mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar