lördag 28 januari 2012

Dagens träning

Det blev ett kort pass när barnen lagt sig. Kom inte igång förrän 21:30. Stackars L fick ont i magen och kräktes. Hoppas det blir en lugn natt ändå. Det tror jag nog. Båda barnen brukar få lindrig och kortvarig magsjuka de få gångerna de drabbas som tur är. Men till träningen då!
Jag körde ett egenpåhittat intervallpass med 45 sekunder träning och 15 sekunder vila x 3. Det fick räcka och jag var nöjd att det blev av överhuvudtaget. Skriver engelska eftersom jag har läst mest engelska träningsbloggar och kan de namnen något bättre än de svenska (om det finns svenska?)
KB swings
KB goblet front squat + någon slags vertical swing (8 sen 12 kg)
KB alternating reverse lunges (8 kg) Fyra minuter in i den här videon gör Marianne den övningen med sjuuukt mycket vikt - 2 x 16 kg.
Planka (spiderman plank) så gott det gick. Jag tycker faktiskt att en helt statisk planka är värre än när man rör sig lite. Kanske fuskar jag på nåt vis, jag vet inte.
Triceps bench dips (De här var jag verkligen dålig på. Har knappt gjort såna förut och har dessutom läst att man lätt kan skada sig, så jag tog det försiktigt.
Glute bridge Jag är på den mest basic nivån än så länge men känner faktiskt att det har hänt nåt. Det går lättare än förut att "komma hela vägen upp". Kul!

Inspiration! (Nästa gång kanske jag tar i liiite hårdare.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar