tisdag 31 januari 2012

Dagens träning

Igår blev det vilodag. Jag tränade lite på pistols men inte så att det kan kallas träning. Idag tänkte jag iallafall köra det här rätt korta passet. Kneel-stand-kneel har jag i princip aldrig gjort men med 8 kg KB bör det väl gå bra. Jag lägger till glute bridge också och så kanske jag orkar lite pistols träning, development nr 1-2 här tänkte jag. Får se om jag kör en runda med 16 kg KB på swingen tex. Känns lite scary faktiskt!

Update: Done! Jobbigt men rätt kul. Förutom kneel-stand-kneel som inte var kul. Gjorde en gång med 12 kg och två gånger med 8 kg. Tog 16 kg KB två gånger vid swingen och en gång vid rodden. Gick bra.
När det gäller pistolsträningen så märker jag att jag är spänd under högra stortån. Jag har märkt av det på yogan förut också. Kan nog vara bra att stretcha där lite mer målmedvetet. Men enbenta tåhävningar var ju hemskt! Helt klart nåt helt annat än tåhävningar på två fötter. Måste tränas mycket mer... Chinese squatting går rätt fint däremot! Kanske skulle kunna vara lite djupare till och med? Tydligen är det ok med lite rundad rygg när man gör knäböj, eller pistols då, utan vikter. Det är när man har vikter som det är viktigt att ryggen inte rundas.


Lite snea fötter kanske? Bilden visar ju dessutom tydligt var fettet sitter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar