söndag 29 januari 2012

Söndagsträning

Eftersom barnen båda myste med en film i morse och jag kände mig rätt pigg, så blev det ett träningspass innan vi åkte iväg för skridskoåkning mm. Som vanligt ett blandat intervall/KB-pass. Satte ihop några övningar som jag kände för. Mest ben och bak idag. Ingen planka och inte vågade jag mig på 16 kg KB heller...
7 övningar x 3 varv, 45 sek träning, 15 sek vila
KB swing 12 kg
Step up på litet barnbord höger
" vänster
Pull ups i ringarna (Jag har benen snett framåt på golvet så det är absolut inga riktiga pull ups, men himla jobbigt för mig ändå. Jag avskyr den här övningen men blir ju knappast bättre om jag inte gör den. )  Det känns nu ikväll i axlarna att jag körde pull ups idag. Lite stelt men ändå rätt skönt.
Sumo squat 12 kg
Benlyft liggande på golvet höger ("pilatesaktigt")
" vänster
De sista benlyften ger ju inte så hög puls men jag gillar dem ändå. Känns bra i låren och rumpan.
Yogastretch som vanligt. Hunden mm.

Mer om pull ups och att lära sig göra dem: http://www.intense-workout.com/pull_ups.html
http://primallifter.com/cant-do-pull-ups-improving-your-pull-up-strength/

Sen blev det lite skridskoåkning och pulka. Inte träning precis men mer aktivt än att sitta framför datorn på jobbet. Härligt med frisk luft och sol också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar