måndag 30 januari 2012

Pistols - One leg squat

Ett av mina mål är att kunna göra en pistol. Jag är långt ifrån just nu så jag har inte satt något datum...
Undras om Olga fixar det nu?
En till som satt pistols-mål: http://velocinator.com/how-come-i-can%E2%80%99t-do-a-pistol-squat/ . Jag följde länken till Steve Maxwell och kom till Development #3 innan det tog stopp. Och det är inte "mobility" (rörligheten) som är mitt problem, det har det aldrig varit. Styrkan i benen räcker inte till helt enkelt, men nu ska jag träna!

















En video på Zuzana på Bodyrock länkas det också till. Det var ju faktiskt där på Bodyrock jag såg den först, det måste väl erkännas. Nu brukar jag inte kolla på Bodyrock längre (Zuzana är inte kvar heller tror jag). Gillar Marianne på Myomytv.com bättre. Känns sundare på nåt vis.

Så till sist, en länk till en forumsida på Myomytv.com om pistols!

En single leg squat är ju rätt lik en pistol men jag tror skillnaden är att man inte sträcker fram ena benet. Lite lättare att lära sig. Jag kommer inte särskilt djupt som det är nu. Kan knappt komma ner på en stol och upp igen utan hjälp av armarna...
Neghar Fonooni visar bra form! http://www.youtube.com/watch?v=EtJZHFnKJkI

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar