söndag 22 april 2012

Att leka PT

Medan mannen var på whiskeyprovning hela eftermiddagen och kvällen hade jag och barnen en kompis på besök.
Vi har pratat tidigare om att hon också vill börja träna med kettlebells så en genomgång av det jag lärt mig hittills stod på programmet. Nu är jag verkligen ingen expert, men jag har tittat på rätt många tutorials på Youtube och nåt ska väl ha fastnat? Hon förbättrade verkligen sin teknik snabbt men tyckte ändå att det var rätt svårt att hålla allt i huvudet. "Spänn magen, fram med höften, böj inte för mycket, osv." Jag tyckte i alla fall att det var jättekul att få leka PT ett tag! :-)

Vi gick igenom lite fler övningar som man kan sätta ihop ett cirkelpass av också. Bla knäböj, push press, planka (men den var ingen nyhet), knäböj med ett ben, utfall, dips och sist men inte minst, burpees. Vi tränade både ute och inne men jag tog det väldigt lugnt eftersom jag tänkte ha en vilodag idag. Känner av en del träningsvärk faktiskt men det var skönt med lite lagom rörelse. Lite hopprep och studsmatta med barnen hann vi med också.

Sen avslutade vi med mina favorit "yoga-stretch"-övningar, som tex. hunden.

3 kommentarer:

  1. Kompisträning är ju så kul och ger så mycket energi!
    Skön söndag till dig!

    SvaraRadera
  2. Ja, det var riktigt kul. Vi ska helt klart göra om det! :-)

    SvaraRadera