onsdag 25 april 2012

Utetest


Ja, jag har ju provat dem ute på altanen och på gräsmattan men idag testade jag för första gången att jogga lite. Kort på asfalt, sen en stentrappa några gånger, efter det 10 "sprints" uppför en rätt kort backe och så jogg den korta biten hem. Jobbigt men överkomligt eftersom det var så pass kort. Tog 20 minuter totalt. Skorna var sköna, utom sista biten genom gräs då det blev blött. Jag är ju inte särskilt bra på att springa och joggen var väldigt lugn med fokus på att försöka hitta någon slags bra teknik. 

Det var så skönt att komma ut fastän jag kände mig riktigt seg och trött. Jag tänkte att jag kan alltid ta det lugnt och att det blir skönt med lite frisk luft, och det var det ju. Jag blir lite förundrad över att jag kan tänka så och faktiskt se till att komma ut också, även om jag verkligen inte kör till max så jag blir spyfärdig. Nej, skulle jag tänka att jag ska maxa hela tiden skulle jag nog tröttna tror jag. Kanske (säkert) skulle jag få bättre resultat om jag tog i liiite mer hela tiden, men jag väljer att känna mig nöjd med det jag gjort och det jag gör just nu. 

När barnen lagt sig gjorde jag lite pull up-träning i ringarna, 3 x 10. Jag sträcker ut benen framåt och hjälper till så mycket som behövs vilket är en hel del. Det är ändå riktigt jobbigt och nu känns det ordentligt i armarna fastän jag försöker få kontakt med ryggen. Efter det lite planka (blä, fortfarande) och sidolyft (typ pilates). 

Nu: Soffan och pepparmintste. 

4 kommentarer:

  1. Men! Vad fina! Vad är det för skor?
    Jag springer med i fivefingers och gillar känslan. Jag känner mig så snabb! :D

    SvaraRadera
  2. Det är också five fingers, modellen Komodo sport. Jag gillar färgen! :-) Nu har jag ju knappt sprungit i dem hittills men jag kan komma på mig själv med att sitta på kontoret och längta efter att gå ut i skogen och springa med dem. Jättekonstigt för att vara jag men härligt också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag gillar oxå den färgen! Jag trodde att det var en annan ny spännande tå-sko då mina inte ser likadana ut vid de två småtårna.

      Haha, jag känner igen det där med att längta ut i skogen med dem! När jag hade dem ute första gången så hoppade jag på stenar och över grenar i skogen här runt hörnet! Inte alls likt mig, då. Hehe.

      Jag var ute igår och sprang en något längre runda än jag gjort förut och kom hem med en liten blåsa under på insidan av min ena stortå. Men det är väl så att det är lite skyddad hud just där. Den utsätts ju inte annars när man har strumpor på sig ;)

      Däremot så är jag lite sugen på att skaffa mig ytterligare ett par springskor. Jag blir så himlans blöt om tårna ibland och det hade varit skönt att dra på sig en strumpa när det är lite kvällskyligt..

      Radera
  3. Riktigt fina, jag har KS men svart -guldiga. Riktigt sköna inne, har inte testat dem ute ännu ;) Trevlig helg!

    SvaraRadera