torsdag 5 april 2012

Torsdagsträning - Kort KB-cirkel

Det var rätt nära att jag inte tränade idag heller men då hade det blivit en riktigt dålig trend och det vill jag ju inte. Så efter lite fixande, mat och prat ute i stugan och efter att barnen lagt sig, blev det ett kort KB-pass i alla fall.
21 minuters KB-cirkel
45 sekunders arbete, 15 sekunder vila, 3 varv av följande:
- Utfall bakåt med 12 kg KB, höger
- Utfall bakåt med 12 kg KB, höger
- Plank climber
- KB swing (16 kg - tungt men känns bra)
- Knäböj (12 kg - borde kanske ta 16 men vill känna mig säker på formen först)
- Höftlyft
- Armhävningar mot pall (klarar ca 5 innan det bli näst intill omöjligt att komma upp från nedersta "läget")

Ordentlig stretch på det och nu känns det skönt i hela kroppen!

Maten var någorlunda trots allt godis som stod och frestade på fikarumsbordet. Jag tog två små lakritsbitar vilket jag är nöjd med.
Frukost: Hembakat surdegsbröd med getost. Det borde ha räckt men så åt inte L upp sin supermumsiga tunnbrödsmacka med smör och då liksom bara slank den in i min mun och så sa det slurp och så var den borta. Hur nu det gick till?
Mellanmål: Kaffe med mjölk, liten bit surdegsmacka med färskost
Lunch: Torsk med vitvinssås och bladspenat, grönsallad och vitkålssallad, gröna bönor
Mellanmål: Kesella och nektarin, kanel
Innan lite senare middag: Halv rågkuse med bregott och tre små köttbullar
Middag: Broccoli, grön sparris, ugnsbakad lax med prästost, några smuttar rödvin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar