lördag 14 april 2012

KB-pass i solen

Trots en viss seghet i hela kroppen efter lite för mycket vin igår så kände jag för ett KB-pass ute i solen. (Jag såg sen att vi hade riktigt tur med vädret här i Dalarna!)
Såhär blev passet:
Uppvärmning med hopprep. Klarade ca 4 "double unders" med några vanliga hopp emellan. Sjukt jobbigt dock. Förhoppningsvis bra för min dåliga kondition.
Sen 3 x 45 arbete, 15 sek vila (som vanligt, borde kanske variera mig lite?)
- Knäböj med push press höger (12 kg), Klarade inte att pressa utan att hjälpa till med benen
- Dito vänster
- Rodd höger, höger (16 kg, 12 kg sista rundan)
- Dito vänster
- KB Swing (16 kg)
- Plankan
Kände mig ovanligt trött i axlarna och armarna. Inte stark alls.


Efter det en "Tabata" på 4 minuter, 20 sekunders arbete, 10 vila.
- Hopprep (4 DU igen!)
- KB Swing (16 kg) / Dynamisk planka två sista varven

Sen en till Tabata fast bara med höftlyft. Inte så intensivt men kändes ändå bra i rumpan. Där det behövs extra mycket...

Maten var rätt bra idag:
Frukost: Två stekta ägg, kesella med äpple, valnötter och kanel, grönt te
Lunch: Lammstek med sås, brokkoli, gröna bönor
Mellanmål: Kaffe med mjölk, två skivor gustafskorv efter träning, bollar på mandel, aprikos, dadlar, kokos, kokosfett, havregryn och kakao. Försvinnande goda tyckte barnen också.
Middag: Paj gjord på smör och mandelmjöl, ägg, kesella, ost, köttfärs. Vår specialsallad, "fuskceasar", gul paprika, körsbärstomat, rökta räkor, ett litet glas vitt vin. Mycket gott. Var så hungrig vid middagen och blev riktigt skönt mätt men så var det ju rätt fett också. Är fortfarande riktigt mätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar