tisdag 17 april 2012

KB + typ pilates

Oj, vad segt det var att komma igång ikväll, men jag kunde ju inte vara sämre än Beata som körde ett kvällspass idag. Ja, det hjälper mig faktiskt en hel del med motivationen att läsa andra roliga bloggar. (Och nu efter träning är jag ju hur pigg och glad som helst igen. Nu blir det svåraste att lägga sig i tid.)

Jag körde KB-swing i 18 minuter, 45 sekunder + 15 sekunder vila. Började med 8 kg som uppvärmning, sen 12 kg och sen 16 kg. När jag kom till 16 kg körde jag det varannan och varannan med 12 och alternerande enhandssving. Blev rätt svettigt.
Efter det körde jag olika pilatesövningar (höftlyft) + armhävningar och planka i 18 minuter, samma upplägg som ovan.
Och så stretch på det. Jag är rätt noga med stretchen och tycker att det hjälper bra mot träningsvärk. Eller så tränar jag inte nog hårt och det är därför jag inte får så mycket träningsvärk?

Provade en rörlighetsövning som Helena på Bodycomf tipsade om, och ja, jag är nog rätt rörlig för det var inga som helst problem. Fast nu när jag ser bilden tänker jag att jag skulle ha sänkt axlarna lite. Men ändå, det är styrka och kondition som jag behöver jobba på och det visste jag ju redan.

Dagens mat: 
Frukost: Rejäl bit cheesecake från i söndags, grönt te
Mellanmål: Kaffe med mjölk
Lunch: Gravad lax med massor med vitkål kokt i mjölk (fullfet), mer kaffe med mjölk
Mellanmål: Kesella med halvt äpple, kanel och valnötter, rött te
Middag: Lax (igen) i ugn med stekt lök och champinjoner och gröna ärtor
Nu snart: En skiva gustafskorv (en skiva = 0,5 cm tjock), pepparmintste.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar