måndag 16 april 2012

Dagens mat

En dagens mat för ordningens skull.
Frukost: Tog med rester till jobbet av köttfärspajen plus den extra köttfärs som var kvar. God frukost (även om jag kunnat äta mer). Grönt te först, sen kaffe med lite mjölk (försöker dra ner på det).

Lunch: Lammstek med sås och brokkoli. Väldigt trött på den där lammsteken nu och brokkolin var mikrad och trist. Ingen höjdarlunch smakmässigt med andra ord.

Mellanmål: Kvart äpple och kesella. Skulle ha ätit mer för var väldigt hungrig till middagen som fick bli tidig.

Middag: Romansallad med "fuskceasardressing", lite bacon, ekologisk kyckling och champinjoner stekta i lite av baconfettet. Några körsbärstomater

Efter dansen: En skiva gustafskorv, vitkål, en liten hemgjord kokosboll (kokos, kokosfett, kakao, lite havregryn, dadlar). Pepparmintste, såklart.

För övrigt försöker jag dra ner på mina portionsstorlekar men det är svårt för jag blir helt enkelt inte mätt så snabbt. Efter en timme kan jag känna att jag är mätt så jag har ju ätit nog mycket. Kanske hjälper att börja tugga mer och långsammare? Känner igen mig en hel del i det LCHF-mamman skriver om mättnadskänsla. Jag är van att magen ska vara helt fylld men bara för att magen känns lite tom så innebär ju inte det att jag är hungrig egentligen.

1 kommentar:

  1. Jag håller med om att det är svårt att känna sig mätt medan man äter. Särskilt när maten är så god jämt och man gärna tar om ;)
    Själv måste jag vänta en halvtimma eller så innan jag känner av mättnaden. Men då blir jag jättemätt istället och står mig länge till nästa mål.

    SvaraRadera