torsdag 12 april 2012

Uppförslutning


Uppförsbacke vore väl att överdriva... Inspirerad av den här artikeln om Hill Sprints av en av "Girls Gone Strong"-medlemmarna (kolla Facebook och hennes blogg också) körde jag i alla fall ett pass på min nybörjarnivå. Jag började i slutet av träspången och sprintade (joggade skulle de flesta kalla det) upp till ett bord med bänkar bortanför högra hörnet av bilden. Det tog 45 sekunder första gången och de resterande fyra gångerna gick det nog ännu långsammare. Vid bord/bänken gjorde jag armhävningar och dips. Det var hemskt jobbigt eftersom jag har rätt kass kondition, men väldigt skönt ändå att komma ut och röra på sig i friska luften. 

Inklusive uppvärmning tog det 28 minuter och så la jag till lite sidolyft tills det brände bra i rumpan när jag kommit hem. Stretch på det och nu är jag så mycket piggare och gladare än jag var innan! (Innan var jag rätt sur och grining efter att ha sovit dåligt i natt och haft en lite halvt frustrerande jobbdag).

Update: Här är en till artikel om hill sprints av en annan av medlemmarna i "Girls gone strong". Och en video. Det där skulle nog ha tagit mig en minut... Men det kan bara bli bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar