måndag 23 april 2012

Dagens mat

Jag fortsätter skriva dagens mat för att hålla lite koll på mig själv!

Frukost: Mandelbröd. Inspirerad av Ealina. Jag tog 2 ägg, ca 1 dl mandelmjöl och lite smör. Smälte först smöret, knäckte i äggen och blandade i mandelmjölet och körde det i mikron tills det stelnat. Åt med lite smör. Helt ok gott och riktigt mättande.
Mellanmål: Kaffe med mjölk. Det där med mjölken är jag inte nöjd med. Ska försöka med någon slags proteinlatte istället.
Lunch: Riktigt mumsig matlåda på diverse rester ur kylskåpet. Kycklingfilé, röd pesto och brokkolimos.
Mellanmål: Kesella, äpple och valnöt, lite senare en rejäl bit gustafskorv, kaffe med mjölk
Middag: Kokt jordärtskocka med smör, köttbullar, gurksallad med örtvinegrette
Kväll: Mer gustafskorv och rest av vitkålssallad. Var hungrig fast jag inte tränat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar