måndag 2 april 2012

Cara cara mia

Ja, det är den låten vi dansar till på dansen jag går på. Inte vad jag skulle ha valt kanske men den är ändå rätt bra att dansa till. Totalt är vi bara fem tjejer och jag är klart äldst. Snart är det uppvisning men jag har gjort klart från början att jag inte ska var med på den. De andra protesterar och det  kan de ju göra... Det är kul men jag är för osäker på en massa grundsteg för att riktigt kunna följa med. Jag springer oftast åt rätt håll i alla fall! Armarna känns som väderkvarnar och inte särskilt graciösa. Ja, ja, jag tycker jag har bättrat mig lite ändå. Det handlar nog lite om att våga också. Lite styrka och rätt mycket stretch i början av passet och sen dans då. Jag räknar det inte som träning men det är ändå bättre (och roligare) än att sitta i soffan.

Helt ok mat idag också tycker jag:
Frukost: Två skivor hembakt råg-/dinkelsurdegsbröd med getost. (Ska avstå från smör framöver om jag har pålägg). Ett kokt ägg.
Mellanmål: En skiva ost (onödigt). Kaffe med mjölk. Några mandlar. (Det fanns rikligt med princesstårta som en leverantör bjöd på. Börjar bli skrattretande hur ofta det bjuds på tårta på jobbet.)
Lunch: Broccolimos med 1 tsk smör, väldigt torr chili, dvs. sönderkokt nötkött med lite tomat, chili och kakao (glömde den på spisen men hann rädda det mesta). Mumsigt tycker jag men lite mysko kanske. Kaffe med mjölk.
Mellanmål: Kesella med halvt äpple och kanel
Middag: Max lowcarb burgare i salladsblad, morot, ramlösa, 6 pommes som jag snodde från barnen.
Efter dansen: 1 dl keso med halv banan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar