söndag 22 april 2012

Helgens mat

Det blev ingen riktig helgmat den här helgen får man väl säga. Snarare rester och lite halvt oinspirerad mat. Rätt ok ändå med några undantag. Klarade inte av att hålla mig borta från spannmål med gluten till frukost. Frestelserna var för stora och motivationen för låg så  när mina kokospannkakor var slut på lördagsmorgonen och det fortfarande fanns vanliga pancakes (på dinkel förstås) kvar, så åt jag de tre som var kvar. Gott. I morse blev det äggröra, exekielbröd (på groddat dinkel så redan det är fusk men ändå rätt nyttigt) och gustafskorv. Borde varit nöjd men så låg det en skiva rostad dinkelsurdegsbröd där och ropade på mig. Njöt den med smör och sylt och det var sååå gott. Klart värt det.

Nä, nu får det räcka med spannmålsstopp. Jag saknar min müsli och fil men jag ska ändå vara mer restriktiv med bröd än innan.

Resten av helgen har jag ätit bra utan stora utsvävningar. Nej, förresten. Igår blev det vanlig hemlagad lasagne som D gjort till lunch. Fick lov att åka till jobbet en sväng och då blev det så. Jag åt ett berg med vitkålssallad till för att undvika att överäta. Jättegott men problemet är att jag blir ju hungrig en liten stund senare bara. Sen lite kokosboll, som jag gjorde förra helgen, till fikat och lite vin och mörk choklad igår kväll. Men inte mer än det. Nöjd på det stora hela.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar