söndag 8 april 2012

Påskbuffé - Idag också

Egentligen var jag rätt nöjd efter påskmaten igår men när mannen föreslog en utflykt inklusive påskbuffé så kunde jag inte motstå. Och oj, vad mycket gott det fanns. Goda sillar, gravad lax, varmrökt lax, ägghalvor med räkor, osv. Lite vikabröd till det. Och så fortsatte det med stek, brun sås, gele, heminlagd gurka och alldeles för mycket janssons. Jag brukar inte ta janssons ens, men den här var bara för god. Och som om det inte vore nog med det hade de ett helt fantastiskt dessertbord. Marängtårta med bär som var sagolik, kladdkaka, ostkaka, pannacotta och kaffe. Här gick det helt överstyr... Jag är mätt än.

Lite lekplatsträning på det men jag var ju inte träningsklädd så det blev bara så pass att maten sjönk ner ordentligt. Lite jämfotahopp, knäböj vid gungorna och armhävningar mot bänk.

Jag är mätt än men känner mig lite lätt illamående. Funderar på ett kort träningspass men har inte bestämt mig än.

Update: Jo, det blev ett pass till sist. Väldigt sen men bra ändå. Bestämde mig för att köra cirkelträning som vanligt men inte på tid utan snarare antal övningar. Det tog 27 minuter förutom uppvärmning och stretch och var väldigt skönt som omväxling. Ska köra det upplägget oftare för det kändes som om jag tog ut mig ännu mer på nåt vis. Inte så hög puls men mer fokus på styrkan vilket ju också är bra. Så här blev det x 3.

- Knäböj på pall höger, ca. 12 st.
- Knäböj på pall vänster
- Tåhävning i trappen, vänster, ca 12 st
- Dito, höger
- Höftlyft, så många jag orkade
- Push press höger + knäböj, 12 kg, 8 st (de sista var riktigt jobbiga men ändå sköna på nåt konstigt vis)
- Dito vänster
- Planka (Orkar inte en minut än. Måste jobba mer med den. Det är både bröst, axlar och rygg som strejkar.)

Ett litet glas rödvin och lite gröna bönor med olivolja och citron på det + pepparmintste och jag känner mig mycket bättre än innan träningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar