torsdag 19 april 2012

Expresspass för överkroppen

Ikväll ville jag inte träna så sent för om jag ska komma upp i någorlunda tid till jobbet imorgon så måste jag helt enkelt lägga mig tidigare. Eftersom jag kom hem vid 17:45 och skulle på möte vid 19 fick jag det lov att bli ett kort pass efter maten. Och det gick bra!

Det fick bli lite blandade övningar för överkroppen enligt mitt vanliga koncept:
45 sek arbete + 15 sek vila, 3 varv:
- Sumo squat x 2 + press höger (8 kg, orkar inte mer med press utan "push-hjälp" av benen, riktigt jobbigt på slutet).
- Dito vänster
- Pull up i ringarna (Jag stöder benen på golvet bara så pass att jag kan ta mig upp. Också riktigt jobbigt.)
- Alternerande rodd (16, 16, 12 kg)
- Dynamisk planka eller "plank climber" (Kände mig ovanligt stark på den här idag. Yey!)
- Dips mot pall (Hemsk)

Nu känner jag mig helt slapp i hela armarna och axlarna!

2 kommentarer:

  1. Heeeej! Vilken fin blogg du har! Nu ligger du i min läslista och länklista:) Ha en superhärlig helg!

    SvaraRadera
  2. Tack! Jag har ju mest skrivit för mig själv som en slags dagbok men nu har jag börjat "våga" lämna länk med kommentarer också. Lite nervöst men kul också!

    SvaraRadera