söndag 15 april 2012

Uteträning med five fingers

Idag hämtade jag mina five fingers på posten. Provade dem lite smått inne först för att känna efter om jag ska ha dem kvar. Och ja, de känns sköna. Lite ovant först med nåt mellan tårna, men ändå inte på ett dåligt sätt.

Efter rejält hembakat fika blev det ett ok KB-pass ute. Vädret var inte så värst skönt med enstaka regnstänk, men man blir ju rätt varm ändå.
Uppvärmning:
Ca. 500 hopprepshopp. Övar på dubbelhopp (double unders) och det går men inte fler efter varandra. Det kändes riktigt bra att hoppa i barfotaskorna och mycket bättre att hoppa ute än inne. När jag skulle hoppa förut gick det ju inte så bra.
Sen 100 KB-swing med 8 kg. Väldigt lätt men bra uppvärmning.
KB-pass
3 x 45 sekunders arbete, 15 sek vila:
- Utfall bakåt höger, 12 kg KB i handen
- Dito vänster
- Knäböj, 12 kg
- Armhävningar mot stol
- Enbensknäböj på bänk höger
- Dito vänster
Visade L några fler dubbelhopp och nu gick det ännu bättre. Klarade 6 st med bara några vanliga hopp emellan. Skulle gärna ha hoppat mer men fick lov att lägga barnen.

Och så maten då:
Frukost: Äggröra på två ägg, kesella blandat med lite fil, kvarts äpple, några valnötter, kanel, grönt te
Lunch: "GI-tallrik", ha, ha, kallar det så pga quinoan. Quinoa är ändå gott ibland tycker jag och bra med protein. Barnen gillar det också. Till det gravad lax, grönkål med vitlök (mums!) och keso.


Mellanmål: Halloncheesecake, extra hallon, grädde med vaniljpulver, kaffe med mjölk. Cheesecaken hade en botten av mandelmjöl, smör och lite socker. "Smeten" gjorde jag av ägg, grädde, kesella, ca 1 dl socker och vaniljpulver och hallon. Jag tog mindre socker än i receptet och eftersom jag inte hade färskost hemma fick det bli grädde och kesella istället. Ingen "nyttighetsvariant" alltså men utan spannmål i alla fall. "God men inte så söt", tyckte mannen.
Middag: Ekologiskt kycklinglår (ganska mätt fortfarande efter sent och rejält fika).

3 kommentarer:

  1. Pust, vilket pass. Ingenting för mig! Ser jättejobbigt ut, haha.

    Jag lägger till dig i min lilla blogglista (hoppas att det är ok), kul att hitta nya bloggar att läsa :)

    SvaraRadera
  2. Ha, ha, det låter nog värre än det var! Hopprep tycker jag är rätt kul och jag fegade lite med vikterna på resten. Har en tendens att göra det, men jag tänker att det är bättre att det blir nåt än inget alls.
    Såklart får du gärna lägga till mig (även om det känns väldigt ovant.) Har läst lite på din blogg och den är ju jätteinspirerande! Lägger till dig också. Nu känner jag mig ännu mer peppad att äta mer åt paleo-hållet.

    SvaraRadera
  3. Såg att du har Five Fingers?? Är lite sugen på att beställa jag med .. Ska man gå ner i storlek på dem .. har hört att man behöver gå ner 2 storlekar! Tycker du det med ??
    =)

    SvaraRadera