lördag 7 april 2012

Det blev ett kort pass idag också

Efter en skön dag med en hel del matlagning och ätande så blev det ett kort pass rätt sent på kvällen när lugnet lagt sig. Körde det här från Myomytv.com .
Nu känner jag av armarna och axlarna eller om det är bröstmusklerna (?). Tror det är från armhävningarna tidigare i veckan. I knäböjen försöker jag verkligen hålla in magmusklerna och ha bra form (som jag tror det ska vara). Helt klart tyngre om jag inte "fuskar".

Nu är frågan om jag ska klämma i mig nåt litet eller om dagens tidigare intag räcker? Hungrig är jag inte men jag känner mig lite svag och darrig nästan. Får nog bli en kopp te och en skiva gustafskorv!

Dagens mat (ungefär):
Sen frukost: Ett ägg, rågkuse med ost och gurka, grönt te
Mellanmål/Lunch: Avsmakning under matlagning, 3 godisbitar
Lunch/Middag: Currysill, gubbröra, räkröra, gravad lax, ägghalvor, finn crisp till förrätt. Lammstek med rotfrukter och sås till huvudrätt. Två små glas rött vin. Fryst cheesecake med jordgubbar till efterrätt och minttryffel till kaffet. Riktigt mumsigt och även om jag åt mycket så blev jag inte övermätt. Rörorna var halvfeta med lite olika blandningar av kesella, gräddfil, turkisk yoghurt, creme fraiche och majonäs. I cheesecaken hade jag fullfet Philadelphia, lite grädde och kesella, citron och socker. Inget light eller med sötningsmedel. Jag tycker helt enkelt det är godare och försöker ta lite mindre istället, även om det oftast inte går så bra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar