lördag 28 april 2012

Skogstur


Idag var vädret riktigt härligt om än möjligen lite väl blåsigt. Jag har ju faktiskt längtat efter att prova mina Five fingers i skogen och idag passade det bra. Lite seg efter gårdagen så jag tänkte mest att jag skulle gå men det blev ändå en hel del jogg, hoppande mellan stenar, skuttande över vatten, balansgång på stockar, enbensknäböj på stock (roligt!), armhävning mot stock (urjobbigt! - klarade bara två där det var rätt lågt men 10 i rad där det var lite högre), boxjump på bänk (tog emot med händerna i bordet, då funkade det).

Det är rätt backigt i den här skogsbiten så även om jag inte gick eller joggade fort så blev det en del rejäla pulshöjningar. En timmes motion blev det till slut och det var så skönt. Jag älskar känslan med Five fingersen även om det blev lite blött om tårna.

Jag tänker att det vore perfekt att springa lite här på morgonen innan jobbet någon dag i veckan. Det är nära till jobbet och jag kan göra i ordning mig där, så egentligen finns det ingen ursäkt. Eller kanske ett lunchpass?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar