lördag 25 augusti 2012

Gå, lunka, löp

I morse, eller ja, inte så supertidigt (förstås), men ändå innan 9, tog jag mig ut på en gå, lunka, löp-runda på 5 km. Det var väldigt längesen jag gjorde nåt sprint eller intervall-aktigt så jag tänkte att det var dags nu. Jag varvade alltså promenad med jogg och ett antal intervaller, kanske 10? Sladden till telefonen störde lite så jag kunde inte ta i så väldigt (om jag nu hade velat det) men det känns rätt rejält i benen nu i alla fall.

Här hade jag ju kunnat lägga upp någon snygg screenshot på Runkeeper men jag är så erbarmligt långsam så det gör jag bara inte. Jag kan ju säga så mycket att när jag "sprintar" är jag nästan lika snabb som väldigt många är i snitt på 5 km. Men äsch, jag är nöjd att jag gjorde det i alla fall. Känns bra!

2 kommentarer:

  1. Jag är inte heller snabb. Små små steg. Man får jämföra sig med sig själv helt enkelt.

    SvaraRadera
  2. Tack för pepp! Jag är rätt säker på att du är mycket snabbare än jag men du har helt rätt i att man bara ska jämföra med sig själv. I mitt fall kan det nästan bara bli bättre i alla fall!

    SvaraRadera