torsdag 2 augusti 2012

Någorlunda bra val


Någorlunda bra val blev det idag. Vi var på utflykt hela dagen och jag hade packat matsäck till lunch. Till fika hade jag bakat blåbärsmuffins som visserligen var mycket goda och bra mycket bättre än köpt fikabröd, tycker jag i alla fall, men helt klart för mycket socker och mjöl ändå. Och jag åt 3 stycken... Jag bytte ut 1 dl av dinkelmjölet mot havregryn och det funkade bra. Middagen som syns ovan var mycket mumsig. Vad som inte syns är de rostade färskpotatisar som jag också klämde i mig några stycken av. Blev lite för mätt till slut men de var sååå goda. 

När vi kom hem var jag riktigt seg efter att ha slumrat till i bilen. Men jag tog mig ut på en 45 minuters promenad i alla fall, fick lite håll men nu känns det jätteskönt. 

Sommartiderna har inneburit mycket bra mat men mycket mer utsvävningar än innan, vilket också var planerat. Någon dag har det blivit för mycket bröd och fika och då har jag blivit uppblåst och fått lite magknip men det har egentligen bara varit två gånger och min hemgjorda glass var värd det! Sen har jag ju helt klart druckit mer vin än vad jag vanligtvis gör. Ger härligt lyxig semesterkänsla! :-)

Tränat har jag inte gjort särskilt mycket. Lite kroppsviktsträning på bryggan och i Italien också faktiskt (fick grym träningsvärk i benen) och promenader och förstås, mycket mer vardagsmotion än när jag jobbar, har det blivit. Jag har inte kommit i bättre form än förut men inte heller sämre, tror jag. Jag hade ju tänkt komma igång med styrketräning men jag har inte alls känt för att åka in till stan för att gå på gym. Det får bli i höst. 

Nu funderar jag på om jag ska sätta något mål eller följa någon plan eller om jag bara ska gå lite på känn sådär, som jag brukar. Jag lutar lite mot att prova att köra paleo relativt strikt i 30 dagar. Kanske Paleo Nordic Challenge även om Cross fit inte riktigt är min grej. För tids- och tävlingsinriktat för mig. Får prestationsångest och tappar helt lusten istället för att bli taggad. Men man kan ju följa bara kosten och köra sin egen träning istället. Ska kolla lite närmare på det. 

Och så dagens mat då:
Frukost: Rågkuse med ett ägg och kaviar, respektive gustafskorv och smör, grönt te.
Mellanmål: Kaffe med mjölk
Lunch: Sillröra, morot, paprika, 1 finn crisp, 2 ägg
Mellanmål: Blåbärsmuffins, kaffe med mjölk
Middag: Kalventrecote, någon slags oströra, balsamicorödlök, grönsaker, rostad färskpotatis, ett glas rosé

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar