tisdag 21 augusti 2012

Kvällsgympa med min lilla skoltjej

Vi köpte nya gympaskor till min lilla (stora!) skoltjej idag och efter någon timme i tv-soffan tyckte hon att vi skulle gympa lite tillsammans så hon kunde testa dem. Bra idé tyckte jag fastän jag gärna suttit kvar i soffan. Var riktigt trött i em/kväll.
Det blev mest lek men en del styrketräning också. Vi körde planka på boll (hemsk), stå på huvudet mot väggen (gör min yoga-variant och spänner rumpan och låren och magen och jobbar med armarna), dra upp sig i ringarna (pullups med andra ord) och box jump på soffan.

Önskar jag vore lika spänstig och stark som min dotter på 20 kg och 120 cm...:-)  Hon är liten men stark och gör pullups utan problem och hoppar jämfota upp på soffan utan problem.

Pullups är ju helt omöjligt för mig och visst, jag klarar att hoppa upp på soffan men högre vore inte möjligt. Dessutom törs jag inte hoppa lika högt på nåt hårt som tex en parkbänk. Men övning kanske ger färdighet?

Efter vårt lilla gympapass kände jag mig förstås mycket piggare!

Dagens mat var ok tycker jag. Nu när jag jobbar som vanligt igen har jag återgått till mitt kesella-mellis. Gillar det!

Frukost: Fil med egengjord müsli efter Ulrika Hoffers (Råsmart) recept. Inte spannmålsfritt (och egentligen inte tänkt till mig utan till barnen) men i alla fall glutenfritt för jag räknar havre som glutenfritt.
Mellanmål: Kaffe med mjölk, ett kokt ägg med kaviar på en finn crisp
Lunch: Ugnsstekt ekokyckling och råkostsallad på Romanesco, morot och kålrabbi med lite vinegrette
Mellanmål: Kesella, kvarts äpple, några mandlar, kanel
Middag: Massor med kantareller och lök stekta i rejält med smör, äggröra på två ägg, lite kycklingrester från 5-åringen, ett litet glas rosévin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar