onsdag 22 augusti 2012

Sommarreflexion och dags för nya mål?

Jag känner att jag nog snart är redo för lite nya mål både träningsmässig och matmässigt. Planen är ju att köra Primal blueprint 21-day total body transformation och vilken dag som helst bör boken komma. Frågan är bara om jag verkligen kan följa ett färdigt program i tre veckor? Jag är ju inte så där jättemycket för strikt planering utan vill ha det lite mer oplanerat och "löst". Vi får se.

Sen tror jag väl att jag redan äter så pass bra och tränar lite i alla fall så någon jätte "transformation" tror jag inte det blir. Ska ta kort och mäta ändå. Förutom själva kroppen så vill jag förstås må bra också men det gör jag ju redan! Hoppas att mina finnar försvinner också även om de faktiskt redan är bättre. Antagligen pga en kombination av sommar och att jag inte äter särskilt mycket vete redan nu. Det sug jag har efter onyttigheter beror mest på stress eller tristess  (båda framför allt på jobbet) och är lite svårt att komma ifrån tror jag.

Men en sommarreflexion skulle det ju bli också. Jag har faktiskt känt mig mer nöjd med min kropp den här sommaren än på länge. Sommaren efter att stora tjejen föddes var jag också rätt nöjd. Jag hade promenerat en hel del och trots att jag åt jättemycket så gjorde amningen sitt till att jag var smalare än någonsin förut. Trots att jag kanske har mer fett nu så tycker jag ändå att benen fått en bättre form av de muskler som faktiskt tillkommit. Magen är också lite mer definierad trots att det är en hel del fett där också.

Slutsatsen är att den styrketräning jag lagt till med KB och kroppsövningar fungerat och jag tänker fortsätta med det. Jag hade ju tre PT-pass på gymmet innan sommaren men har inte varit där sedan dess. Det kändes fel att gå ner i ett varmt källargym men nu är jag sugen på att testa snart igen. Planen får nog bli att gå till gymmet en gång i veckan för ett helkroppspass.

Det slutliga målet är att vara ännu mer nöjd med hela kroppen men framför allt med rumpan och benen. Det är där det är svårast för mig att förlora fett också men mer muskler ger i alla fall bättre form.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar