måndag 27 augusti 2012

Tränat!

Åh vad skönt det känns och vad nöjd jag är att jag tränat idag! Jag har känt av mitt lilla intervallpass  från i lördags men ville egentligen träna igår. men så fick vi övernattningsbesök igår och det kändes lite för oartigt att inte "ta hand om" dem litegrann. Vi känner dem inte utan de är kompisar till min mans lillasyster och är ute på tågluff i Sverige. Hursomhelst kände jag att jag verkligen behövde och ville träna idag. Främst för att bli lite gladare och piggare. Och det funkar ju!

Det blev ett "couplets"-pass (vad heter det nu igen på svenska?), dvs. jag varvade två övningar x 3. Först tänkte jag inte göra så många men det kändes så bra så jag la först till benlyft som ju inte är så farligt jobbig och sen ytterligare en couplet. Nöjd!

- KB-swing (12, 16, 16 kg)
- Pull-ups i ringarna (grym)

- Enbensknäböj höger
- Dito vänster

- Planka
- Lunges omväxlande ben med 12 kg vikt

- Benlyft höger
- Benlyft vänster

- Armhävning mot pall (fortfarande hemskt jobbigt)
- Alternerande rodd (12, 12, 16 kg)

Det här passet var inte så värst pulshöjande men passade bra eftersom det blev sen middag pga scoutmöte. Känner mig skakig lite i hela kroppen så det ska bli intressant hur jag känner mig imorgon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar