fredag 31 augusti 2012

Vill inte ångra mig hela dagen

Fredagsfika på jobbet idag med lingongrova, gustafskorv, ost, paprika och gurka. Till råga på allt fyller någon år och det finns två hemgjorda gräddtårtor att smaska på också. Men bottnarna såg köpta ut och så gott är det faktiskt inte med lite vetebotten, grädde och sylt. Eller ok då, det är rätt gott med marsipan, grädde och sylt faktiskt. Hursomhelst så åt jag varken av brödet eller tårtan eftersom jag kände att jag skulle ångra mig hela dagen sen, och det vill jag inte. Bättre att spara onyttigheterna till när det är riktigt gott och jag är riktigt sugen! (Som igår när jag smakade lite av barnens färska surdegsbröd på stan).

Nu är det ju inte så att jag inte åt nånting. Jag åt bara inget vete, vilket jag ser som viktigast. Jag hade inte behövt det men jag åt två rejäla ostskivor med smör och en skiva gustafskorv, röd paprika och gurka. Plus kaffe med mjölk. Väldigt gott och jag känner mig mig och nöjd, både i magen och i huvudet!


Ovanligt mycket bröd kvar. Hm, kan de bero på mina (rätt försynta) predikningar om att bröd inte är så nyttigt?

3 kommentarer:

  1. Vilket klokt val du gjorde. Att äta är man är sugen. Ibland har jag hamnat i att jag äter utan att tänka och då känner jag mig snuvad på mina fria...

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Ja det är lätt hänt att man bara äter för att, "äsch, det är ju trevligt att äta med de andra", utan att tänka på hur det blir efteråt! Det händer mig rätt ofta, men inte idag! Och grejen är ju att det faktiskt gör skillnad i det långa loppet om man avstår. Men ikväll blir det nog någon mumsig efterrätt...

    SvaraRadera
  3. Starkt gjort! *hurrar*

    Ja, det gäller att prioritera vilken utsvävning som är värd mest, mackor/tårta på jobbet eller mumsig efterrätt hemma med familjen.. (eller surdegsbröd i ditt fall då.) Lätt val egentligen ;D

    SvaraRadera