torsdag 23 augusti 2012

Två fånger fisk idag

Ha, ha, vilken ful bild! Men det var väldigt gott. 

Det blev fisk både till lunch och middag idag. Gick ut med besök och åt istället för att äta matlådan med köttfärsbiffar.
På bilden syns min mans goda kreation med fisk i sås gjord på buljong, hummersås, lite grädde, vitt vin och kryddor. Till der brokkolimos. Mycket mumsigt. Frukosten var också bra med fröknäcke, gustafskorv och youghurt med hallon. Åt inget av barnens nybakta bröd som faktiskt doftade helt ljuvligt. Jag var faktiskt nöjd med min frukost.

Vid lunchen lyckades jag dock inte stå emot godsakssuget utan åt en pannkaka med grädde och hemgjord blåbärssylt till efterrätt. Ja, ja, det var väl inte hela världen. Väldigt gott i alla fall och sen var jag mätt ända till middagen utan mellanmål.

Tränat har jag inte gjort idag vilket jag är rätt missnöjd med. Känner mig verkligen som den soffpotatis jag är. Jag var så trött när jag kom hem från jobbet efter ett möte som drog ut på tiden så jag lyckades inte motivera mig till ett pass när barnen lagt sig. Får ta nya tag imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar