torsdag 30 augusti 2012

Måste cykla mer

Idag hade jag gärna tagit en promenad men regnet öste ner när det var dags och det regnar fortfarande. Så det fick bli cykling som "move frequently at a steady pace" och blä, vad jobbigt det var. Jag cyklade bara 25 minuter på låg växel men det var såååå segt. Antingen var jag inte i form idag eller så måste jag helt enkelt cykla mer. Jag tror på båda.

Efter det gjorde jag några övningar, bara 12 minuter men det känns som om det får räcka för ikväll. Och enligt Mark Sissons Primal Blueprint Fitness måste inte styrketräningen vara så lång. (Kan var därför jag fastnat för hans idéer...)
Det blev följande x 2
- KB-swing (12, 16 kg)
- Thrusters höger (12, 12 kg) Tuuungt, men gillar den här övningen.
- Thrusters vänster
- Tåhävningar höger
- Dito vänster
- Höftlyft

För övrigt har jag inte kommit så långt i Primal 21-day transformation utan är bara allmänt rätt så nyttig åt paleohållet och försöker följa träningsprogrammet ovan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar