onsdag 15 augusti 2012

Promenad och ett till kort pass på bryggan

Snart är jag redo (längtar nästan liiiite, men bara lite) för vardagen igen. Men eftersom min jobbsituation tillåter det jobbar jag deltid på distans den här veckan och har alltså fortfarande semesterkänslan rätt intakt. Igår tog jag en skön promenad på kvällen och idag blev det ett kort pass, bara 10 minuter, på bryggan igen. Var svettig och varm efter en härlig dag på en annan badstrand och kände att det trots starka badkruketendenser vore skönt med ett dopp. Då är det bra att värma upp sig ordentligt först! Övertalade min tvillingsyster att köra med mig också. Tiden medgav inte riktigt mer än 10 minuter men det känns ändå rejält i benen nu efteråt. För övrigt hade jag rätt mycket träningsvärk både i ben- och bröstmuskler efter förra passet.

Så här blev dagens 10 minuter:
5 x 2, 45 sekunders arbete, 15 sekunders vila
- Lunges med ena foten på bänk (höger)
- Dito vänster
- Planka
- Höftlyft
- Pullups under räcke (typ som omvända armhävningar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar