tisdag 21 augusti 2012

KB igen och söndagsfika


I söndags blev det första KB-passet på länge av, vilket kändes riktigt bra. Jag körde utomhus och det var nästan lite för varmt men skönt ändå. Ett 6 x 3 pass med följande övningar blev det:
- KB-Swing
- Rodd höger
- Rodd vänster
- Thruster höger
- Thruster vänster
- Plank climber

Inte så långt pass men det kändes bra ändå och jag vill inte ta i för mycket så jag tröttnar helt;-) Nästa gång ska jag köra med lite tyngre vikter. Nu började jag ganska lätt först med 12 kg i swingen och 8 kg på thrusters och slutade sista varvet med 16 kg KB på swingen och 12 kg på thrusters. Det räckte!


Efter detta klämde jag i mig ett antal hembakta muffins (inte nyttiga men iallafall gjorda på dinkel) och så indisk hämtmat på det. Inte så farligt onyttigt som det låter eftersom jag varken åt ris eller bröd men mycket fett var det säkerligen. Blev proppmätt på lammkött, sås och sallad.

En 5 km promenad på det och sen kändes magen ok igen och jag var trots allt rätt nöjd med dagens mat och träning.

Som märks är jag inte jättestrikt med maten just nu. Jag försöker dock hålla nere brödkonsumtionen rejält och särskilt tänker jag på att undvika vete (som vanligt). Snart ska jag köra en 21-veckors "Primal-kost" men väntar på att böckerna jag beställt ska komma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar