torsdag 17 maj 2012

Att gräva

 
borde ju vara bra motion. Fia fit ger "gräva upp land" 5 poäng av 5 möjliga när det gäller vardagsmotion, och jag håller med! 
Det ska bli en perennrabatt i den här sluttningen har jag bestämt. Jag tror att det kommer att bli mer lättskött än att klippa gräsmattan där faktiskt, när det väl är klart... Det är tredje året som jag tänkt det nu, men tredje gången gillt, heter det väl? 
Det är inte jag som har grävt allt, det är min snälla man. Jag har bara grävt drygt en halvtimme eftersom annat behövde göras också och han helt enkelt är mycket bättre på att gräva. Jag måste ju sköta planeringen också! ;-)
Ingen träning förutom grävning och en halvtimmes promenad idag. 

Rätt ok matdag idag för att vara helg. Åt en stor kanelbulle från 7-eleven till fm-fika. Kanelbullar är verkligen bland det godaste jag vet och eftersom jag planerat dåligt och inte hade med mig nåt annat på förmiddagsutflykten fick det bli det. Jag njöt av den men hade väl liiite dåligt samvete efteråt. Men det är ju bara jag som "lider" av att jag inte når mina mål så snabbt som jag vill.
Vi bjöds på nässelsoppa och pannkakor till lunch och det var riktigt gott. Åt bara en halv pannkaka eftersom jag inte ville få alltför uppblåst mage, med tanke på bauta-kanelbullen innan. 
Rejält mellanmål med ägg, gustafskorv, paprika, kesella och halvt äpple efter det och så grillad entrecote, sallad, avocado och fetaost till middag. Plus två glas vin. 

1 kommentar:

  1. Jag borde också börja se trädgårdsarbetet som motion istället för att bete mig som en tonåring och göra allt för att slippa när det kommer på tal :)
    Plantera fint i krukor gillar jag verkligen men övrigt behöver jag verkligen skärpa till mig för.

    SvaraRadera