lördag 12 maj 2012

Jag bävar...

... för träningsvärken i morgon (och övermorgon)! Just nu känns det faktiskt mest i vaderna och övre delen av magen men jag förväntar mig rätt rejäl träningsvärk i hela överkroppen och kanske lite andra oväntade ställen?

Hursomhelst var det riktigt roligt med KB-workshop och även om det var ovant att köra "soft-style" så kändes det bra efter ett tag. Snatch var nytt för mig. Jag har inte vågat mig på det förut. Det var svårt men ok med 8 kg.

Clean körde vi också en hel del. Mina 8kg och 12 kg KB (från Rusta - köp inte dem) är tyvärr rätt osköna för händerna så efter ett tag var det största problemet att det gjorde ont i händerna. Vid "vanlig" träning ska det nog gå bra men jag är klart sugen på Spartans tävlings-KB. Clean gillar jag, men det hade ju varit bra om jag kommit ihåg att ta med handledsskydden som min man köpt till mig. Jag har världens knöl på varje handled (vilket säker beror på bristfällig teknik)! Få se vilken färg det är där imorgon?

Turkish getup har jag velat träna på så det var kul. Men svårt. Jag skulle behöva en lättare KB än 8 kg tror jag. Kanske det går om jag är alldeles "fräsch"?

Allt som allt är jag nöjd med min insats och jag känner att jag faktiskt inte är helt otränad längre!

3 kommentarer:

  1. Vad kul att läsa om din upplevelse! Visst är det häftigt att inse att man är mer tränad än vad man trodde!?

    SvaraRadera
  2. Vad kul! M och jag gick instruktörsutbildningen ihop :)

    SvaraRadera