måndag 28 maj 2012

Bra mat men lite sämre mellanmål

Dagens mat var som rubriken säger bra men det blev en del "fikafusk". Nu var det ju min tur att bjuda på födelsedagsfika på jobbet och det blev mokkarutor som jag inte klarade (ville) motstå. Åt en ruta till fm-fika och en på em. De var verkligen inte nyttiga men jag gillar ändå att äta mitt eget fikabröd som jag vet är bakat på dinkel, ekoägg och smör och inga andra läskigheter som tex margarin. Även om det är lite väl mycket energi och socker så är det enligt mitt sätt att se på det bättre än en bulle från 7-eleven...

Fortsätter att skriva dagens mat och träning de flesta dagar. Det funkar bra för mig för att "hålla lite koll" på mig själv! Äter jag nåt så skriver jag upp det också.
Måndagens mat
Frukost: Turkisk yoghurt blandad med kesella, lite mandlar, blåbär, två stekta ägg (hungrig!)
Mellanmål: Kaffe med mjölk och en mokkaruta
Lunch: Chili, brokkoli, halv morot
Mellanmål: Kaffe med mjölk och en mokkaruta
Middag: Köttfärssås, grönssallad med vinegrette
Efter träning: En skiva gustafskorv, frysta ärter.

Frysta ärter är konstigt nog väldigt gott tycker jag. Det tycker båda barnen också så de brukar få det rätt ofta om de är hungriga innan maten. Känns som ett bra snacks!

Dagens träning blev dels 30 minuters cykling på låg växel medan barnen kollade Bolibompa. Körde 10 intervaller á 20 sekunder vilket var jobbigt men faktiskt skönt. Det får räknas som "sprint". Jag hade verkligen ingen lust att resa mig ur soffan men "tricket" att "bara ta det lite lugnt" funkade den här gången också:-)

Lite senare körde jag ett KB-pass med 7 övningar x 45 sekunder och 15 sekunders vila.
- KB-swing (12 kg, fegade lite och valde inte 16 kg)
- Pullups i ringarna (självklart med fötterna på golvet)
- Stepup på fotpall alternerande ben (12 kg)
- Clean, knäböj och press höger (12 kg). Den här gjorde vi på KB-workshopen och det går bra med 12 kg om man tar fart ända från knäböjen. Det var jobbigt men det gick ändå med 12 kg. Nöjd!
- Dito vänster
- Armhävningar mot fotpall
- Double KB suitcase deadlift burpee (visas 1 min in i videon). Använde 12 + 16 kg KB och det gick bra. Rolig övning!

1 kommentar:

  1. Jag tycker att du kämpar på jättebra!

    Även jag har lättare att hålla mig på banan om jag tvingar mig själv till att skriva upp varje liten sak jag äter. Syns det inte finns det inte, liksom, och då är det kört för mig, då äter jag allt dumt jag kommer över, haha. Idag/imorse har jag verkligen kaosat till mina vanor och frångått rutinerna, men det är bara upp på banan igen! Pust.

    Och nu är jag ju snart så frisk att det inte finns några ursäkter för att slippa göra sprintsen. Pust igen.

    Fiffigt med bolibompasprints! :D Hejjahejja!

    SvaraRadera