tisdag 1 maj 2012

Dagens mat och träning

Kort KB-pass för överkroppen. Har träningsvärk i vaderna efter jogg med Five fingers (och kanske bandyspel i boots?).
3 x 6 av följande:
- Push press + knäböj höger (12 kg)
- Dito vänster
- Rodd höger (16, 16, 12 kg)
- Dito vänster
- Dynamisk planka
- Armhävningar (mot stol)

Hungrig dag idag. Ibland känns det som om jag inte blir mätt vad jag än äter! Åt lite extra godsaker idag.

Före träning: Kesella, halvt äpple, kanel, två valnötshalvor
Frukost: Två ägg, två morotsmuffins (hm. Men de är halvnyttiga iallafall med morot, mandel och dinkel). Kaffe med mjölk
Lunch: Lammkorv, grekisk sallad
Mellanmål: Kokos-chokladboll, kaffe med mjölk
Middag: Ekologisk kyckling, röd paprika, lite aioli, grön sparris, 2 glas vitt vin
Efterrätt: Kesella, lite socker och citron, mandelfras (mandelmjöl, lite socker, smör) grädde, hallon och blåbär. Supergott!

Visst, det blev en del socker idag men jag är ändå nöjd totalt sett. Eftersom jag äter så pass lite kolhydrater till maten så tänker jag att det finns utrymme för lite socker så länge jag rör på mig hyfsat och det tycker jag att jag gjort med lite träning, promenad och cykling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar