lördag 19 maj 2012

Bara 900 steg på en hel dag?

Kan det stämma? Ja, det kan nog det men det är ju heeelt missvisande ju! Jag har ju knappt suttit ner på hela dagen, känns det som i alla fall.

Började dagen med ett 21 minuters KB-pass. Kände mig lite seg och trött i armarna så det blev inga tunga vikter men det räckte till bra ändå.
3 varv, 45 sekunders arbete, 15 sekunders vila
- KB-swing
- Planka
- Alternerande enhandsswing KB
- Armhävningar mot utestol
- Höftlyft
- Knäböj med press höger
- Dito vänster

Det var skönt att stretcha efteråt. Det märks att jag inte gjort det ordentligt på ett tag.

Sen vattnade jag lite ute och var till Bygg max och köpte diverse brädor och armeringsnät till olika projekt. Glömde stegräknaren hemma. Efter det: Vårmarknad på strutsfarmen med diverse lokala tillverkare av korv, bröd, rökt fisk, choklad osv.
Sen blev det fixning hela eftermiddagen sen med mer fönsterputs och en massa maskrosrensande. Nu är jag helt slut i armarna och axlarna. Men, jag har ju knappt gått alls! Om det inte vore för stegtävlingen på jobbet skulle jag känna mig rätt nöjd med dagen men nu känns det ju inte alls särskilt bra. Usch, vad trist, även om det ju egentligen är rätt oviktigt. Förra gången vi hade stegtävling hade vi så att vi kunde räkna med alla diverse aktiviteter, tex städning, skotta snö och trädgårdsarbete, men nu hade de kommit överens om att bara steg räknas. Lite surt tycker jag just nu... Hm, jag skulle ju kunna fuska och skaka stegräknaren men dels har jag för  trötta armar och dels vore ju totalt omoraliskt;-)

Maten var rätt ok med några små utsvävningar. Bröd till frukost plus ägg, fil och jordgubbar. Strutsamburgare med sallad (utan bröd) till lunch, kesella med äpple och valnötter till fika (plus två skedar chokladsås gjord på nutella...) och till middag bjöd mamma på hemlagat indiskt med en fiskgryta, en lammgryta och hirs med ugnsrostad paprika till det. Det var nog första gången jag ätit hirs tror jag. Det var riktigt gott faktiskt.

2 kommentarer:

  1. Jag tror att det är viktigt att inte sitta ned också :) Viktigare än att bara gå också! Fast det där med stegtävlingen...det måste du öka på. Bara vinst!

    SvaraRadera
  2. Jag vet, på båda! Dvs. egentligen är jag nöjd med dagen för jag har rört på mig en massa, men å andra sidan vill jag ju att det går bra i stegtävlingen också. Aldrig får man vara nöjd;-)

    SvaraRadera