måndag 21 maj 2012

Utsvävningar med bara några dagar kvar på BFL-utmaningen

Ja, det blev några utsvävningar i helgen men ändå rätt modest med tanke på hur jag brukar kunna frossa på helgerna... Igår åt jag två stora portioner äppelpaj med vaniljsås (ej någon "nyttig" variant, även om smuldegen var gjort på dinkel, kokos och nötter) till fika och jordgubbar med grädde till efterrätt. Annars nyttig mat. Och så lite väl mycket bröd till frukost då.

Beatas BFL-utmaning är ju faktiskt slut på söndag och jag undrar om det verkligen hänt någonting? Min man tycker i alla fall att jag varit jätteduktig och tränat och ätit nyttigt. Det tycker egentligen jag också. Men jag har inte pressat mig till det yttersta och jag har inte helt avstått från onyttigheter. Resultaten blir väl därefter tänker jag. Vi får se på söndag. Eller kanske på fredag med tanke på att jag fyller år på lördag.

Hursomhelst är jag nöjd med att jag kommit igång med att träna mer regelbundet och att jag även börjat gå oftare. Trots att det nog tar lite från den andra träningstiden. Träningen är inget jag längtar efter ännu, tyvärr. Jag vet ju att jag mår bra efteråt och blir glad av det och därför klämmer jag ändå in den här och där. Men det är ju det jag gör också. Klämmer in den. Tex. när barnen ser på bolibompa. Det blir inga riktigt högfokuserade pass. Men bättre än inget!

Idag blev det en 5 km promenad blandat med jogg i Five Fingers. Fick ont under stortån annars hade jag tänkt gå/jogga längre. Jag ska göra lite armhävningar och planka snart också. Kanske kan man räkna fotbollsspel med barnen och min man också? Blev svettig och roligt var det i alla fall.
Update: Armhävningarna och plankorna blev faktiskt en 7x3 cirkel med armhävningar, pullups (fötterna i marken), vanlig planka, sidoplanka och sidolyft (med benen). Nöjd (även om jag inte är nöjd med min styrka i ök)!

Dagens mat: 
Frukost: Gammaldags fil (mycket) med bär och mandel, några bitar banan från sonen, fröknäcke med smör och gustafskorv
Mellanmål: Kaffe med mjölk
Lunch: Köttfärsfylld paprika, brokkoli, en bit mörk choklad 82%
Mellanmål: Keso, halvt äpple, Pytteliten bit chokladtårta (frustrationsätande...)
Middag: Pestoöverbakad lax med gröna bönor
Efter promenad: Bär med några teskedar vaniljsås (ej nyttig), några mandlar

2 kommentarer:

  1. Jag kan inte tro att BFL är över på söndag! Det har gått alldeles för fort! Jag tycker ändå att man får säga att man gör utveckling, det är viktigt. Att det får ta tid :)

    SvaraRadera
  2. Ja, visst har det gått fort! Jag har ju hela tiden tänkt att maten inte är största problemet för jag har ätit bra länge, utan det är träningen som är viktigast och det får absolut ta tid att få in det som en rutin som jag inte hoppar över. Jag tränar, så är det bara! Och så var det inte förut...

    SvaraRadera