fredag 18 maj 2012

Fixarhelg

Vi, eller snarare mina föräldrar, har ett sommarställe vid en sjö bara en kvart hemifrån. Mycket lyxigt och härligt! Den här helgen hade vi tänkt ägna åt att fixa inför sommaren med bla. fönsterputs, slyröjning, maskrosrensande, gräsklippning, hängrännerensning osv. Jag har mest putsat fönster och fixat mat (lunch och fika). Middagen stod dock svågern för. Enrisrökt  lax tillagad på grillen med tomat- och mozzarellasallad. Väldigt gott. Hittade en bit cheesecake i frysen som rundade av fint. Rött vin till. Jag har så svårt att (läs: vill inte) avstå även om jag väl skulle få bättre resultat utan. 

Tog en 5 km promenad när vi kommit hem och barnen lagt sig. Ingen annan träning men det känns ändå i kroppen att jag rört på mig. 

2 kommentarer:

  1. Alltså, jag skrev på nån annans blogg också att det verkar vara fantastiskt bra med hus! Vad mycket extra motion man får! :)

    SvaraRadera
  2. :-) Härligt med vardagsmotion:) Ser ut att ha varit en god middag:) kramisar!

    SvaraRadera