onsdag 2 maj 2012

Pass för rumpan

Hela dagen idag har jag känt mig riktigt seg, ont i huvudet och tjock i bihålorna. Men inte riktigt som förkylning. Jag tänkte mest att jag sovit för kort men så frågade någon om jag var allergisk. Då gick det upp ett ljus (redan). Björkarna börjar slå ut och pollennivåerna är visst rekordhöga så det är klart jag är allergisk. Det har blivit så mycket bättre jämfört med när jag var yngre så jag tänker knappt på det, men jag är ju pollenallergiker så självklart är det det som spökar.

Hursomhelst blev det ett pass till slut, även om soffan var väldigt skön. Men jag har ju suttit still framför en dator hela dagen och det känns inget vidare. Vardagsmotionen saknas. Så jag tänkte (som så ofta) att jag tar det lite lugnt och det var inte det mest intensiva passet (som så ofta - igen) men ändå helt ok.
Det blev följande i "super set" x 3, 45 sekunders arbete, 15 sekunders vila

- Enbensknäböj på pall höger
- Dito vänster

- Sumo (dvs. breda) knäböj (12 kg) Tungt!
- Höftlyft (Fortfarande dålig på dessa. Borde kanske stegra på nåt vis men boll känns för svårt. Måste prova någon gång iallafall.)

- Alternerande lunges med 12 kg i handen (byter hand)
- Dynamisk planka eller plank climber

- Sidolyft höger
- Sidolyft vänster


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar